Amerikansk fotboll + veterinär

I söndags var vi och såg Amerikansk fotboll (Denver-Broncos vs Kansas City-Chiefs )...
Det var himla roligt men kallt!!  Och Broncos förlorade :(

Det började med att ett flygplan flög över arenan och ut hoppade 6 st fallskärms hoppare..
Så jäkla fränt det var.. dom gjorde som en show i luften och dök över publiken, alla skrek
för att vi trodde att dom skulle krascha in i publiken, men det var bara en del av numret :P

Sen började alla Cheerleaders dansa och hålla på...

Och sen började matchen, fattar inte så mycket av amerikansk fotboll så jag sa åt Mark
att jag klappar och skriker när alla andra gör det :P

Men en upplevelse måste jag säga att det var :D

Hann ta några kort innan det vart slut batteri på kameran! Jag vet, jag vet! MYCKET klantigt att inte ha laddat kameran :P








Måndag hände det inte så mycket..
Men i tisdags vart Chloe (Marks pappa och Styvmammas hund) attackerad av grannens stor hund :(

Hon skulle försvara Buck (deras andra hund) och det slutade med att hon vart anfallen istället!
Men hjältemodigt av henne var det då :)

Han tog rent upp henne med käften och skakade henne.. När Mark kom fram så släppte hunden Chloe och sprang iväg.. Mark tog henne direkt in i bilen och for med henne till veterinären i Calhan..
Bonnie åkte med grannen (anfalls hundens ägare)..

Och sen kom Mark hem och berättade vad som hade hänt, för jag var inne hela tiden så jag märkte ingenting..
Han hade alldeles blodiga kläder.. Så jag följde med tillbaks till veterinären..

Kunde inte hålla tillbaks tårarna när jag såg Chloe.. Massor med bit märken på baken och en axel ur led :(
Blev till slut att dom tog henne till Colorado springs djur sjukhus istället.. för där vakar dom över henne på nätterna också..

Hon stannade där i två nätter, men nu är hon hemma :)

Har lite ort på hon här nedan..







Det här är Buck som hon räddade



EN STOR ELOGE TILL HJÄLTEN CHLOE :D

Idag (fredag) har vi varit hundvakter, vilket är ett jäkla jobb då lilla Buck hela tiden vill vara
nära Chloe och leka och hålla på, vilket han absolut inte får..

Sen så har vi städat hela huset också :) Ville vara snälla och hjälpa till :)
Och nu blir det snart middag :)
Sen ikväll ska vi bara ta det lugnt och spela kort och så :)

Har även hunnit prata med mamma,pappa,sara och madde :)
Mycket trevligt!

Men nu ska jag avsluta..

puss och kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej på er

Fy vad dom hade fått raka mycket på Chloe.

Det såg inte så trevligt ut, oj vad hon ska ha ont.

Städat bort julen idag, ska nog gå till huset

och se hockey iafton.

Sköt om er, så hörs vi sen.

Mamma

2010-01-09 @ 15:10:05
Postat av: Josefin

hej hej

jo men det går då åt rätt håll iallafall :)

okej jag var inloggad på skype 21.00 eran tid men det var ingen ute, och jag hade inte tid att vänta så jag loggade ut, men vi får prata imorrn istället.. för då har vi då ingenting inplanerat :P

kram

2010-01-10 @ 02:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0