Stor uppdatering :P

Har inte skrivit på väldigt länge, men nu ska jag försöka få ihop lite av allt som hänt den senaste veckan :)

I tisdags 22/12 åkte vi till Denver för att se NHL (Avalanche vs Anaheim ducks)...i Pepsi Arena...
Vilken trafik det var på väg dit! såg flera krockar varav två stycken var serie krockar!! hej och hå!
Men när vi väl kom fram och såg matchen, Oj så roligt det var, vilken upplevelse! :)
Men tyvärr så förlorade Avalanche.. Dom gjorde en bra match i början.. och ledde med 2-0.. men i tredje
perioden gjorde Anaheim 3 mål och ett fjärde i öppen kasse!!?? alltså oj vilken dålig stämning det vart i arenan!
Men hursomhelst väldigt roligt att vara där :)´











När vi skulle hem från Denver så var det ett himla snö oväder.. 
Var omöjligt att komma hem till Calhan.. För här har dom inte lag på vinter däck, plus att ingen plogar typ.. 
Vi fick oss inte ens in till Colorado Springs så vi stannade i en liten stad som heter Castle Rock och tog in på motel där.. Men före så gick vi in på walmart där jag hittade mysiga pyjamas byxor, en necessär och några hipsters :) 

 

Onsdag: fick vi oss hem! tur det! Stannade i Colorado Springs och handlade dom sista julklapparna!
Sen minns jag faktiskt inte vad vi gjorde :P

Torsdag: Var det julafton!! :D 
Skulle äta "julbord" hos Chad och Maureen (Marks brorsa och hans fru)..
Så vi tog med oss alla julklappar som vi hade köpt åt barnen, förvi skulle inte öppna våra förränn på 
Juldans morgon..
Vi hade väldigt trevligt :D Efter vi hade ätit och sett på när barna öppnat sina julklappar...
Och när vi öppnat våra som vi fick av Marks syster Jessica, fasst vi hade sagt att vi bara skulle köpa åt barnen så hade hon köpt ändå.. så himla söt.. (lägger upp bilder längre ner på vad jag fick i julklapp).. Hur som helst efter det så tog vi med oss Marks systers barn.. Joseph och Kaylin.. Och for hem till Krissy.. (Marks andra syster)..
Och då for vi alla och såg på extremt jul dekorerade hus!
Två av dom husen hade en egen radio kanal.. Så man slog på radio kanalen och då hade dom en hel jul show i takt med musiken på radion! VÄLDIGT häftigt var det :) Har det på videokameran, från ett av husen iallafall, ska försöka hinna filma det andra huset med innan dom tar ner jul dekorationerna :) 
Sen for vi hem och sov!

Fredag: Juldan... Öppnade julklappar :) 
Sen for vi en sväng till Krissy och Dave för vi hade inte gett minstingen (Jaydin) hennes julklapp än :) 
Så himla kul att se när barn öppnar julklappar :) 
Sen på kvällen så spelade vi spader med Marks pappa och Bonnie :) 
Roligt kort spel! :D



Lördag: For på after christmas sale :) Hittade ganska så mycket.. 
Köpte även en t-shirt åt Marks pappa (en som han har velat ha jätte mycket)    
Och köpte även två jul strumpor åt Bonnie som hon har velat ha :) 
Sen på kvällen spelade vi spader :D 



 

Söndag: Gjorde inte alls så mycket, for in till Calhan och åt.. Och sen körde vi runt lite där..
Fick se vars Mark hade gått High School, och även vars dom hade bott förr :) 
Alltid lika kul att se sånt :D 
Sen hyrde vi en film (2012).. Men tyvärr vart det fel.. Det var inte filmen bara dokumentären.. :( 

Måndag: Idag var vi först in till Calhan och gick ut med hundarna och åt på Subway.. 
Sen for vi in till Colorado Springs.. ville hitta skor, och hittade ett par snygga, men dom fanns inte i min storlek..
Så det blir att leta vidare någon annan dag, förhoppningsvis imorgon!
Hittade iallafall en adapter som passade våra svenska saker, eftersom den förra har gått sönder..
Så nu kan jag äntligen ladda kameran, och därför kunna lägga upp kort, det är faktiskt en stor anledning av varför jag inte har uppdaterat mig så bra på senaste tid :P Och det är därför jag inte kunnat ta nå kort från jul heller, det var ju lite synd.. men men :(
Hyrde även två filmer idag (Paranormal Activity och Blue Streak)
Så nu ska vi se film och käka glass! Men nu har jag då iallafall uppdaterat mig! :) 
Tror jag har fått med det mesta :)

Puss & Kram
  

Kommentarer
Postat av: Helena

Shoppinggalning=)

2009-12-29 @ 20:44:16
Postat av: Josefin

Hörredu! det var ju iallafall på rean :D

2009-12-29 @ 22:16:22
Postat av: Melissa

Mycket fina tröjor José (som mamma hade skrivit). ;) Paranormal activity var skitläskig, Per hade lurat i mig att det var en hemmadokumentär på riktigt så jag kissade nästan på mig av skräck!! :) Hoppas ni har det bra, hälsa Mark.

2009-12-30 @ 17:49:53
Postat av: Josefin

Tack Em ;)

Ja att den var! Fy fanken så rädd jag var! :P

hade så bra!

Ska hälsa till Mark :)

kraam

2009-12-30 @ 22:17:08
Postat av: Sara

Jättefina kläder! :)



Har fått igång mammas internet nu, inte det trådlösa men hon har det iaf genom kabeln! :) Och jag har laddat ner Skype till henne och addat dig så nu borde hon kunna prata med dig där! :P



Gott Nytt År på er!



Kraam!

2009-12-31 @ 16:15:08
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Josefin

Okej ja men då vet jag :)

Jag hann alldrig ut på skype idag innan det var försent, jag sov alldeles för länge, vi kom hem så sent nyårsafton :P



Gott nytt år på er med :D



kram!!

2010-01-02 @ 02:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0